جذب و ارتباط با مشتری

راه های ارتباط با مشتری 

سلام خدمت تمامی دوستان و بازدید کنندگان سایت کیان LED 

امروز در این پست می خواهیم در مورد ارتباط با مشتری بحث کنیم که مشتری یکی از مهم ترین منابع یک مجموعه می باشد که اولویت هر مجموعه برای بقا و دوام در بازار رقابتی منابع مجموعه می باشد. 

و حال مشتری مداری که یکی از مهم ترین وظیفه یک مجموعه می باشد چه کوچک چه بزرگ که قطعا هیچ مجموعه ای از مشتری مداری متحمل ضرر نشده است و هیچ مشتری هم از این قضیه شاکی نمی باشد . 

صاحب نظران اقتصاد بر این اعتقاد می باشند که هر معامله دارای سه بعد اساسی می باشد که هر مجموعه یا هر مشتری در معرض یکی از این بعد ها می باشند 

1: برد برد 

2: برد باخت 

3: باخت باخت 

این سه فاکتور که در این مطلب اوردیم هر کدام به جای خود تعیین کننده در اینده هر مجموعه می باشند چه به صورت نظولی چه به صورت صعودی 

حال به بررسی این موارد به صورت مختصر می پردازیم 

* برد برد : یکی از مهم ترین و جزاب ترین بعد هایی می باشد که برای یک مجموعه و مشتری اتفاق می افتد ، لازمه این اتفاق اعتماد متقابل و شناسایی نیاز های مشتری برای مجموعه می باشد 

شما تصور کنید مجموعه کیان LED  با فروش یک تلویزیون شهری که با گارانتی معتبر و کیفیت مناسب ارائه می کند هم از نظر مالی برد کرده است و هم یک مشتری به مشتری های ثابت مجموعه اضافه کرده است . و در طرف مقابل مشتری از کالا یا خدماتی را که دریافت کرده است کاملا راضی و خوشنود است و در این بابت این اعتماد را به خودش دارد که مجموعه را به دوستان و اشنایان خود معرفی کند 

* برد باخت : یکی از بعد های معامله که امکان دارد برای هر کسی یا هر مجموعه ای اتفاق بیوفتد که باخت در این حالت امکان دارد برای مشتری یا مجموعه اتفاق بیوفتد . در این حالت اگر مشتری باخت کند و مجموعه برد کند فقط در ظاهر مجموعه برد کرده است و مجموعه در این حالت برای بالا بردن منابع مالی اعتماد ، مشتری مداری و جایگاه خود را در جامعه متشنچ کرده است و ریسک تبلیغات منفی رو به جون خریده است 

*** باخت باخت : بد ترین حالتی که امکان دارد برای هر کسی بیوفتد . این حالت امکان دارد برای کسی اصلا پیش نیاید یا در طول دوره کاری هر کسی فقط یک بار اتفاق بیوفتد . و این به عواملی چون 

1: شرایط اقتصادی نا مساعد : در این صورت مجموعه قادر به انجام تعهداد خود به طور کامل نمی باشد و در این صورت هم مجموعه متحمل ضرر می شود هم مشتری خدماتی با کیفیت قابل قبول را دریافت نمی کند 

2: تامین منابع : تامین منابع یکی از الزامات می باشد که در غیر این صورت خدمات ارائه شده ناقص می باشد 

3: عدم انجام تعهدات از طرف مشتری : در این حالت اگر مشتری به تعهدات خود در هر معامله به طور کامل عمل نکند باعث کندی در روند پروژه یا پایین امدن کیفیت خدمات ارائه شده می باشد 

تا این قسمت از این پست با جایگاه های طرفین اشنا شدیم و می دانیم که اگر هرکدام از طرفین به تعهدات خود به صورت کامل عمل نکنند باعث شکست برای طرفین می شود

حال یک پله به عقب بر می گردیم و یکی از مهم ترین کار های یک مجموعه رو برای شما بیان می کنیم 

جذب مشتری :راه های زیادی وجود دارد که هر مجموعه می تواند از ان برای جذب مشتری استفاده کند که به صورت موردی به این مباحث می پردازیم 

1: تراکت : یکی از کم هزینه ترین راه های تبلیغات برای جذب مشتری می باشد که هر مجموعه می تواند به عنوان یک تبلیغ محیطی استفاده کند . 

و حال این سوال که ایا تراکت بازدهی قابل قبولی دارد یا نه  دغدغه خیلی از مدیران و مجموعه ها می باشد 

2: SMS : یکی از راه های تبلیغات که قابل دسترسی برای هر مجموعه می باشد و هر مجموعه میتواند مطما باشد که تبلیغات به دست مخاطب می رسد 

3: تلویزیون و رسانه های شنیداری : یکی از تبلیغات پر هزینه ولی در عوض با پرستیژ برای هر مجموعه می باشد ولی اینکه یک مجموعه کلی برای ساخت و پخش یک تیزر تبلیغاتی هزینه می کند ایا همه مردم این پیام بازرگانی را می بینند ؟

.

.

.

و راه های دیگری که برای تبلیغات وجود دارد و همه ما با انها اشنا هستیم ولی یکی از بهترین ، کم هزینه ترین و با بیشترین بازدهی برای هر مجموعه تبلیغات  face to face  یا همان تبلیغات حضوری می باشد که در این حالت به مجموعه بستگی دارد که تا چقد بتواند کالا یا خدماتی را که برای ارائه اماده کرده است را به مشتری معرفی کند .

در این حالت شما می توانید با طرز صحبت کردن و نمایش نمونه خدمات به مشتری به صورت 100% مطما باشد که مشتری را جذب و مهم تر از همه مشتری را در بازار گرم خود قرار داده است 

در اینجا برای تبلیغات حضوری باید مدیر هر مجموعه به نکاتی مانند 

طرز پوشش 

اماده کردن مکان مناسب برای مصاحبه با مشتری 

دقت در چیدمان مباحث 

صحبت حول خدماتی که مجموعه قادر به ارائه می باشد 

حرکات دست و صورت 

خود باشد که در نهایت به جذب مشتری باشد . 

امیدوارم این مطلب قابل قبول برای همه شما عزیزان باشد .


تصاویر این صفحه
تنظیمات

این پرونده را به اشتراک بگزارید :

Facebook Twitter Google Digg Reddit LinkedIn StumbleUpon Email

برچسب ها

تابلو روان تلویزیون شهری نمایشگر های شهری و برون شهری تابلو روان تک رنگ قرمز تابلو روان تک رنگ سبز تابلو روان تک رنگ آبی تابلو روان فول کالر تلویزیون شهری بیلبورد led تابلو روان شهری تابلو روان برون شهری پاور تابلو روان ماژول تابلو روان مشتری مداری تراکت بیلبورد های شهری و برون شهری دات ماتریکس دات پیچ فروش انواع تابلو روان کیان ال ای دی ال ای دی تابلو سازی قطعات تابلو روان تابلو روان دست دوم تابلو روان در دیوار همه چیز در مورد تابلو روان تابلو روان های رنگی تابلو روان رنگی برنامه تابلو روان فریم تابلو روان کابینت تابلو روان تابلو روان کیان ال ای دی تابلو ثابت ال ای دی با تراکم بالا چرا تابلو روان تبلیغات محیطی پاور clcz ادابتور تابلو روان فروش کلی و جزیی گارانتی تابلو روان تعمیر تابلو های معیوب تابلو روان دو طرفه تابلو نئون تابلو های معیوب تشخیص کیفیت تابلو روان تابلو روان بی کییفیت با تابلو روان با کیفیت چه تفاوتی دارد بهترین تابلو روان تهران بهترین تابلو روان کشور بهترین تابلو روان پایتخت آموزش ساخت تابلو روان تابلو روان با کیفیت ماژول تسلا ssa سی ال اچ دی نمایشگر های بزرگ شهری و سالنی مرکز پخش تابلو روان نمایندگی مرکزی تابلو روان تابلو ثابت led مجتبی کیانی صابر مرتضی کیانی صابر

مقالات تابلو روان

حدیث روز

  • امام صادق عليه السلام : خدای عز و جل بندگانی در زمین دارد و در بین بندگان خالصش، کسانی هستند که هر نعمتی از آسمان به زمین فرود آید، آن را از ایشان باز دارد و به دیگران دهد، و هر گرفتاری که نازل شود، بر ایشان فرود آورد.
تمامی حقوق این سایت متعلق به تابلوهای روان کیان LED می باشد .
طراحی سایت در : طراحی سایت